Eerste indrukken

7 november 2018 - Bangkok, Thailand

Het avontuur is natuurlijk al een tijdje bezig. De voorpret ivm alles plannen, onderzoeken en lezen. En dan breekt de dag aan dat je gaat. Dit moment heb ik toch wel tegenop gezien moet ik heel eerlijk bekennen: het afscheid nemen van mijn lieve familie.

Mijn ouders, broer en tante hebben mij naar Schiphol gebracht. Dat was erg fijn en gezellig. Het inchecken had ik maandag al gedaan en ook gelijk een stoel uitgekozen. Dus op Schiphol hoefde ik alleen mijn bagage af te geven. Ook dit kon ik helemaal zelf doen. We hebben met elkaar wat gedronken en toen was het afscheidsmoment daar 😥

Op Schiphol ben ik opzoek gegaan naar een tijdschrift en puzzelboek (je moet wat te doen hebben) en geduldig gewacht tot we aan boord mochten.

In het vliegtuig ontmoette ik een stel die al dertig jaar rondreist door Thailand en van hen kreeg ik dan ook tips en leuke verhalen te horen. De vlucht vond ik toch snel voorbij gaan, hoewel ik bij elkaar net 1 uur heb geslapen. Dus mochten er type fouten in dit verhaal voorkomen...

Eenmaal op het vliegveld Suvarnabhumi (Bangkok) was het visum zo geregeld en de backpack zo gevonden!

Met het stel dat ik ontmoet heb in het vliegtuig zijn we samen geld gaan wisselen (bath). Voor dat kleine beetje dat ik geef krijg ik toch een aardig pakketje geld terug 😊 Daar scheidde onze wegen en ben ik alleen verder gegaan.

Om het mezelf niet te moeilijk te maken na zo'n lange vlucht heb ik heel decadent de taxi genomen. Zo kwam ik goed aan bij het hostel waar ik te vroeg aan kwam, maar wel gelijk naar "mijn" kamer mocht. Een eigen kamer met gedeelde badkamer en toilet. Het ziet er leuk en schoon uit allemaal.

Even opfrissen en hop de deur uit om een sim kaart te regelen. Toch wel handig als je gebruik wilt maken van internet. Bij de organisatie waar ik morgen mee op fietstocht gaat heb ik de sim kaart geregeld en deze werd netjes voor mij geïnstalleerd.  Super fijn 😊 Vervolgens ben ik gewoon wat rond gaan lopen en even gaan zitten bij een café voor een lekkere smoothie. Daar ontmoette ik 2 meiden die 3 weken door Thailand reizen. Leuk om uit te wisselen wat de bezienswaardigheden gaan worden en wat de eerste indrukken zijn. Wat is Bangkok een levendige stad (en dan ben ik er nog maar een paar uur). Het oversteken is ook een hele uitdaging. Als het even kan loop ik naast een local die net van plan is over te steken (die heeft er hier meer ervaring in dan ik). Het is te doen hoor, maar op de drukke punten... Tijdens mijn wandeling kan ik al een heel verschil zien van leven. Huizen van hout die bijna in elkaar storten en matjes onder de brug terwijl een stuk verderop een superdeluxe hotel of appartementen complex staat. Dat verschil is natuurlijk niet alleen in Thailand aanwezig. Maar valt wel gelijk op. Op straat ook veel etens stalletjes/wagentjes, hoe zal ik het omschrijven...

Nu nog even relaxen en dan zometeen  lekker eten. Waar en wat? Dat laat ik de volgende keer weten 😉

Ps.  Het is hier trouwens 6 uur later. Zitten jullie aan het avondeten dan lig ik waarschijnlijk al op bed. Vooral vandaag!

1. Tante Jeanne:
    7 november 2018
    Wat fijn dat alles goed is verlopen met de reis geniet er van gr. Tante Jeanne
  2. Claudia van Wijnen:
    7 november 2018
    Ahh veilig aangekomen!👍🏼Nu Lekker genieten! Tip: een kennis vertelde me een keer dat hij altijd eet bij de streetfood stalletjes waar het druk is met locals.. dan weet je dat het eten goed is !!
  3. Wim en Corrie:
    7 november 2018
    Goede berichten, fijn om te lezen!
    Hoe lang ga je fietsen?
    Zal wel wennen zijn, maar heerlijk om te doen.
    Veel plezier en groetjes van ons
  4. Monica:
    7 november 2018
    Wat superleuk om je reis mee te beleven.Wat doe je alles goed....Liefs 😍
  5. Rudolf:
    7 november 2018
    Super gaaf zus. Wat ben ik benieuwd naar de foto's en verhalen erbij. Trots op je.
  6. Will De fouw:
    7 november 2018
    Super Amanda kijk je wel uit met oversteken!!! Heerlijk verhaal nu lkr gaan genieten
  7. Hans de Jong:
    7 november 2018
    Een mooi verslag van de reis er naar toe en de mensen die je daar al hebt ontmoet het is daar anders ze zeggen wel is de tijd heeft daar stil gestaan de laatste 100 jaar .
    Maar dat ervaar je nu geniet ervan tot de volgende log gr.
  8. Bep Schreurs-Lausberg.:
    7 november 2018
    Lieve Amanda, fijn dat je heelhuids bent aangekomen. Je hebt nu al ervaringen opgedaan. Geniet van alles en tot het volgende bericht!
    Bep.
  9. Kees en José:
    7 november 2018
    Kijk, de eerste indrukken en ontmoetingen al achter de rug. Voor je weet voel je je thuis als een local 😉
    Een andere omgeving en cultuur went snel als je er voor open staat!
    Dat maakt een dergelijke tocht juist zo mooi en interessant.
    Ik kan me goed voorstellen dat je moe bent, hopelijk kan je goed slapen.
    Je energie zal je nog hard genoeg nodig hebben voor de rest van je reis, maar ach je bent nog jong en kan er wel tegen ☺
  10. Esther van der Wee:
    7 november 2018
    Fijn dat je veilig bent aangekomen! Je zal nu heerlijk in dromenland zijn en de eerste indrukken aan het verwerken zijn! Veel plezier!
  11. Josien:
    Wat ben je stoer!!
    Zo leuk om met je mee te reizen! Dikke knuffel
  12. Martine Schiltkamp:
    7 november 2018
    Superleuk om je zo te volgen!! Veel plezier en mooie momenten nog toegewenst !!

Liefs Martine
  13. Carina en Rob:
    7 november 2018
    Fijn om nu al wat van je te horen en geniet van alles alsjebelieft.
    We zijn heel benieuwd naar de volgende indrukken.
  14. Yvonne:
    8 november 2018
    Hoi Amanda, geruststellend dat je goed bent aangekomen. Nu lekker genieten
  15. Nienke:
    8 november 2018
    Wauw! Je eerste bericht vanuit daar
    Super leuk om je reis al gelijk mee te "maken"
    Geniet lieve aman! Enne doe heeeeel voorzichtig!
    Liefs 🍀😘
  16. Janneke borghouts:
    Hoi Amanda
    Super allemaal zeg.
    Annanas bij de straat stalletjes uit een zakje is heerlijk, en als je als ontbijt iets neutraals wil dan zijn de pan cakes aan te raden. 🤤
    Xx tot gauw
  17. J. Dijksman:
    9 november 2018
    Hoi wat schrijf je leuk...zo beleef je het helemaal mee...hoop dat je het op deze manier vol blijft houden..bij voorbaat geniet ik al...geniet van alles..maar zo te zien doe je dat volop..je droom die werkelijkheid is geworden
  18. Marjoleine:
    9 november 2018
    Leuk om je hier te gaan volgen. Nogmaals een hele fijne reis, geniet ervan.
  19. Margo van Dijk:
    10 november 2018
    Goed om te lezen dat alles zo voorspoedig loopt. Ga er lekker van genieten en we kijken uit naar je volgende berichtje.