Smalle straatjes, steegjes en paadjes...

10 november 2018 - Bangkok, Thailand

Wat ik gister heb gegeten? Bij een paar etenskraampjes op straat heb ik soort van frietjes gekocht en kip op een stokje... komt niet over als echt thais eten he? Dat komt nog wel 😉

Donderdag: De fietstocht bij Co van Kessel was geweldig!!! Ik heb het enorm naar mijn zin gehad. In een groep van 10 personen, waarvan 9 Nederlanders, gingen we op pad met de knal gele fietsen. Deze organisatie is ooit opgezet door een Nederlandse man (misschien dachten jullie al zoiets na het lezen van de naam). We werden door 2 gidsen begeleid. De fietstocht ging door smalle straatjes, steegjes en over heel smalle paadjes. Zo smal dat 1 van onze mede fietsers in het slootje naast het paadje belandde. Grote schrik, want zitten daar ook beesten in die we niet kennen? Nee geen beesten...  Mevrouw hoe gaat het? Gelukkig was alles in orde (op een paar schrammen na) en mevrouw zelf moest alleen maar lachen. Iedereen was in actie gekomen en ook onze gidsen kwamen aan met ontsmettingsmiddel en lieten goede zorg zien. De fietstocht werd met regelmaat afgewisseld door een boottocht (longtail boat), lekker ontspannend en verfrissend dankzij de wind. Vlak voor het einde hebben we met elkaar thais gegeten, wat erg gezellig was.

Ik ben nog even met de gids meegelopen voor wat informatie over Kanchanaburi waar ik het weekend verblijf. Daarna nog even rondje gaan lopen door het winkelcentrum dat echt vlakbij mijn hostel aan de rivier ligt en me nu pas opgevallen is... misschien komt het door die sluier van vermoeidheid gisteren dat ik het niet gezien heb want ik had daar vlakbij op een bankje zitten eten...  Bij een café daar kwam ik de Nederlanders van de fietstocht tegen en met elkaar hebben we nog wat gedronken.

Vrijdag: vandaag ben ik met al mijn bepakking (zie foto) richting Grand Palace en Wat Pho gegaan. Vervoer: de water taxi. Sorry maar hier heb ik geen foto's van, het was erg druk op de boot en ik was nogal groot door mijn bepakking waardoor ik niet goed kon bewegen. Eenmaal bij de halte en uitgestapt op zoek gegaan naar een slaapplek. Ik ben normaal behoorlijk van het plannen dus ook dit is een stap uit mijn comfortabele zone 😁. Het is gelukt en ik was er erg blij mee. Mooie kamer met eigen badkamer. In de middag ben ik naar Wat Pho gegaan om de liggende Boeddha te bewonderen. Naast de Boeddha was er nog veel meer te zien. Op de foto's een kleine indruk voor jullie. Later in de middag brak er enorme wolk los met heel veel regen en ook wat onweer. Die tijd was ik net op mijn kamer (wat een geluk). Begin van de avond een wandeling gaan maken om wat meer van de omgeving te zien en daarna lekkere springrolls gegeten.

Zaterdag: ontbijt bestond uit 2 geroosterde boterhammen met jam (lekker Nederlands ik weet het😋) en een kop thee! Na het ontbijt een wandeling gaan maken om de giant swing te bekijken. Ik dacht wel even is dit het? Waarom hangt er geen schommel? Maar als je de geschiedenis leest toch wel indrukwekkend. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Giant_Swing

Tegen de middag ben ik met de taxi naar de zuidelijke bus terminal van Bangkok gegaan en vandaar met de bus naar Kanchanaburi. Prijs: 250 Bath. Dat is: 6.67 euro. Dan heb ik bij elkaar 3 uur over de reis gedaan. Koopje toch?

Ik kom net van de avond/nachtmarkt vandaar. Lekker gezellig druk, leuke verlichting en veeeeel eten!!! Dus ik doe gezellig mee. Thaise noodle soep en daarna nog wat cakejes en bananen chips gescoord 😊

En omdat ik goed voor mijn voeten moet zorgen heb ik vanavond een voetmassage genomen 😄

Nu even relaxen en morgen weer op pad.

Veel liefs aan jullie allemaal 💋

1. Tante Jeanne:
    10 november 2018
    Het ga je goed zie ik en dat je er van geniet lieve groet tante Jeanne
  2. Kees en José:
    10 november 2018
    Friet met saté en loempia's klinkt als prima maaltijden 🤗
    Na een sportieve uitdaging op de fiets en wandelen een voet massage is ook niet verkeerd.
    Met een Thaise massage zou ik voorzichtig zijn, iemand die over je rug loopt en je ledematen alle kanten opbuigt 🤔
    Maar goed, er zijn mensen die het fijn vinden.
  3. Jessica:
    10 november 2018
    Klinkt goed Amanda! Veel gedaan al in zo'n korte tijd. Kanchanaburi is zo anders dan Bangkok. Probeer een nachtje op de River Kwai te slapen en ga zeker naar Hellfire Pass. Heel indrukwekkend.
    Groetjes!!
  4. Bep Schreurs-Lausberg.:
    10 november 2018
    Wat veel ervaringen doe jij op. Het is wel genieten. Ik ben al benieuwd naar het volgende bericht!
    Bep.
  5. Linda:
    Klinkt goed allemaal Amanda! Leuk om te lezen! Geniet!,
  6. Nienke:
    10 november 2018
    Ik lees je verhaal met een glimlach!
    Echt.... je bent zo aan het genieten🍀❣
    Super aman!
    Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal.
    Blijf genieten , en heel veel plezier verder!
    Liefs 💋
  7. Will De fouw:
    10 november 2018
    Super leuk Amanda je kan heerlijk schrijven ik geniet met je mee. Heel fijn dat je ook met andere mensen van alles kan beleven en niet altijd alleen op pad moet. Ik kijk weer uit naar je volgende belevenissen. Enjoy dikke kuzzz
  8. Carina en Rob:
    11 november 2018
    Leuk om te lezen. Je vertelt alles op een boeiende manier en Carina voelt dat je van alles geniet!
  9. Rob Meijer:
    11 november 2018
    Ik lees het al, het is genieten geblazen. Fijn zo. Ben benieuwd naar je volgende verhalen vanuit Kanchanaburi, midden in de natuur dus een stuk rustiger dan Bangkok.
    Liefs Rob&Babs
  10. Janneke borghouts:
    11 november 2018
    Hoi Amanda wat geweldig allemaal.
    En je klinkt super relaxed.
    Fijn dat het zo goed gaat als ik moet komen moet je het echt zeggen hoor.🤗🤣🤣
  11. Ilse Pannekoek:
    11 november 2018
    Wat super leuk om alles te lezen! Mijn reiskriebbels zijn wel een beetje jaloers ;) veel plezier!! En vergeet 't Aziatisch eten niet, want veel daarvan is heerlijk!
  12. Monica:
    11 november 2018
    Amanda wat ben je in die dagen al aan het genieten.Veel zien en leuke dingen ondernemen, mensen ontmoeten en vooral lekker eten.Zo leuk om het zo te volgen.Kijk weer uit naar de volgende blog.Liefs
  13. Josien:
    12 november 2018
    Wat heb je het naar je zin, en wat leuk dat je jouw ervaringen zo met ons deelt. Geweldig! Geniet! X Josien
  14. Judith van der Wal:
    13 november 2018
    Geweldig. Geniet van deze bijzondere tijd.