Koh Chang

6 februari 2019 - Koh Chang, Thailand

Donderdag 31 januari tot en met dinsdag 5 februari:

Vandaag reis ik naar Koh Chang. Ik vraag het hostel of ik snel 2 boterhammen mag smeren en daar wordt natuurlijk niet moeilijk over gedaan. Het is namelijk 7.00. Er wordt zelfs een taxi voor mij geregeld die me naar Kao San road brengt waar ik opgehaald zal worden. Op de ontmoetingsplek ontmoet ik een Nederlands stel en we blijken in de zelfde mini bus te reizen. De tijd gaat redelijk snel door dit gezelschap en rond 16.00 komen we met de ferry aan op Koh Chang. Daar gaat iedereen aan boord van een grote taxi om naar het meer toeristische gedeelte van het eiland vervoert te worden. Ik zit op het niet toeristische gedeelte en er blijkt geen taxi meer die kant op te gaan...ik kan een privé taxi nemen: 1000 Bath (€27). Ik zie een papier hangen die die info bevestigd en denk "het is niet anders". Dus brengt de privé taxi mij naar het resort. Later blijkt dat ik afgezet ben, want op de terug weg boek ik een taxi via de receptie en dat kost mij 300 Bath (€8.50). Klein verschil haha. Had ik het maar moeten controleren. Ach, het belangrijkste is dat ik veilig aankom en dat gebeurt. Ik ben er klaar voor om 4 dagen te genieten en te luieren. Ik wordt hartelijk ontvangen en krijg informatie, mijn backpack wordt naar mijn kamer gebracht en ik krijg thee met vers fruit. Dit klinkt als een goed begin toch? En dat is het ook. Tot en met maandag heb ik niet veel gedaan. Elke dag begon ik met meditatie en yoga, gegeven door een zeer bekwaam leraar. Na de yoga ontbijten en vervolgens lekker naar het zwembad, lezen, puzzelen en weer eten. Mijn dagen zijn heerlijk lui verlopen en hierdoor kreeg ik de kans veel terug te kijken naar wat ik allemaal heb mogen doen de afgelopen 3 maanden. Ik kan niet anders dan dankbaar zijn. Ik heb heel veel lieve mensen mogen ontmoeten, warm verwelkomd door de bevolking in de 3 landen waar ik ben geweest, ik heb van het eten genoten en elke dag was een ontdekking! Natuurlijk heb ik ook mindere momenten beleefd, maar ook van veel goeds mogen genieten en dit alles heeft ervoor gezorgd dat ik ook door een spirituele reis ben gegaan. Het is waar wat men zegt: je leert jezelf kennen!

Aan de foto's zal te zien zijn hoe prachtig het resort was en wat een luxe ik me in heb mogen begeven. Een goede locatie voor reflectie 😉. Ik heb ook daar weer inspirerende mensen mogen ontmoeten en er zijn boeiende gesprekken gevoerd deze dagen.

Inmiddels zijn de laatste dagen van mijn reis ingegaan en dat zal dan tevens ook de laatste blog zijn. Ook dat zal wennen zijn, want ik vond het leuk om iedereen via deze weg op de hoogte te houden van mijn belevenissen. Ik ben jullie ook allemaal dankbaar dat jullie meegeleefd hebben en voor jullie reacties. Ook dat heeft mij telkens gesterkt!

1. Wim en Corrie:
    6 februari 2019
    Een hele goede terugreis !!
    Heel leuk om met je mee te reizen.
    In Leerdam en omstreken zullen ze weer blij zijn om jou te ontmoeten
    Lieve groet
    Wim en Corrie
  2. Will De fouw:
    6 februari 2019
    Heerlijk Amanda. Goeie reis terug.
    Dikke knuf
    En bedankt dat we mee mochten genieten van jou heerlijke verhalen
  3. Josien:
    6 februari 2019
    In leerdam kan je gewoon doorgaan met bloggen hoor 😂
    Fijn om nog even geboten te hebben in luxe en rustig even alles terug te halen. Wat heb je veel meegemaakt!
    Zin om je weer live te zien en te spreken! Xxx
  4. Kees en José:
    6 februari 2019
    Het belangrijkste is dat het geworden is wat je ervan verwacht/gehoopt had.
    (En waarschijnlijk zelfs nog wel meer dan dat 🤗)
    Nu veilig naar huis en het gewone leven weer proberen op te pakken.
    Dichtbij een andere mijlpaal, je verjaardag 😉
    1 jaartje ouder, maar voor jaren aan ervaringen en indrukken rijker!
    Tot snel
  5. Martine Schiltkamp:
    6 februari 2019
    Goede reis Amanda!! En tot gauw!!
    Bedankt voor je mooie verhalen!😘
  6. Arja:
    6 februari 2019
    Bedankt voor de mooie verhalen en dat we zo je reis mee hebben mogen beleven. Tot gauw
  7. Bep Schreurs-Lausberg.:
    6 februari 2019
    Applaus voor je, Amanda! Je hebt het geweldig gedaan!!!!! Fantastisch.
    Liefs van Bep, en gauw tot ziens.
  8. Eefke:
    Hoi Amanda!
    Het eind van de reis is in zicht. Wat heb je veel gedaan en meegemaakt. Een tijd om nooit te vergeten. Leuk om te volgen en je verhalen te lezen. Misschien ook wel heel fijn om weer naar huis te gaan?? Veel liefs van ons en een goede reis terug 😘!
  9. Carina en Rob:
    7 februari 2019
    Goede reis terug, Amanda! We hopen je spoedig weer te
    zien. Veel liefs van ons.
  10. Riet:
    8 februari 2019
    Wat gaat dat snel of je net weg bent. Je hebt genoten en gelukkig kan je ongeschonden weer naar dat kikkerland vliegen. Wat zal dat afvallen. Goeie reis en hopen je gauw weer te zien. Liefs John en Riet