Koh Chang

6 februari 2019 - Koh Chang, Thailand

Donderdag 31 januari tot en met dinsdag 5 februari:

Vandaag reis ik naar Koh Chang. Ik vraag het hostel of ik snel 2 boterhammen mag smeren en daar wordt natuurlijk niet moeilijk over gedaan. Het is namelijk 7.00. Er wordt zelfs een taxi voor mij geregeld die me naar Kao San road brengt waar ik opgehaald zal worden. Op de ontmoetingsplek ontmoet ik een Nederlands stel en we blijken in de zelfde mini bus te reizen. De tijd gaat redelijk snel door dit gezelschap en rond 16.00 komen we met de ferry aan op Koh Chang. Daar gaat iedereen aan boord van een grote taxi om naar het meer toeristische gedeelte van het eiland vervoert te worden. Ik zit op het niet toeristische gedeelte en er blijkt geen taxi meer die kant op te gaan...ik kan een privé taxi nemen: 1000 Bath (€27). Ik zie een papier hangen die die info bevestigd en denk "het is niet anders". Dus brengt de privé taxi mij naar het resort. Later blijkt dat ik afgezet ben, want op de terug weg boek ik een taxi via de receptie en dat kost mij 300 Bath (€8.50). Klein verschil haha. Had ik het maar moeten controleren. Ach, het belangrijkste is dat ik veilig aankom en dat gebeurt. Ik ben er klaar voor om 4 dagen te genieten en te luieren. Ik wordt hartelijk ontvangen en krijg informatie, mijn backpack wordt naar mijn kamer gebracht en ik krijg thee met vers fruit. Dit klinkt als een goed begin toch? En dat is het ook. Tot en met maandag heb ik niet veel gedaan. Elke dag begon ik met meditatie en yoga, gegeven door een zeer bekwaam leraar. Na de yoga ontbijten en vervolgens lekker naar het zwembad, lezen, puzzelen en weer eten. Mijn dagen zijn heerlijk lui verlopen en hierdoor kreeg ik de kans veel terug te kijken naar wat ik allemaal heb mogen doen de afgelopen 3 maanden. Ik kan niet anders dan dankbaar zijn. Ik heb heel veel lieve mensen mogen ontmoeten, warm verwelkomd door de bevolking in de 3 landen waar ik ben geweest, ik heb van het eten genoten en elke dag was een ontdekking! Natuurlijk heb ik ook mindere momenten beleefd, maar ook van veel goeds mogen genieten en dit alles heeft ervoor gezorgd dat ik ook door een spirituele reis ben gegaan. Het is waar wat men zegt: je leert jezelf kennen!

Aan de foto's zal te zien zijn hoe prachtig het resort was en wat een luxe ik me in heb mogen begeven. Een goede locatie voor reflectie 😉. Ik heb ook daar weer inspirerende mensen mogen ontmoeten en er zijn boeiende gesprekken gevoerd deze dagen.

Inmiddels zijn de laatste dagen van mijn reis ingegaan en dat zal dan tevens ook de laatste blog zijn. Ook dat zal wennen zijn, want ik vond het leuk om iedereen via deze weg op de hoogte te houden van mijn belevenissen. Ik ben jullie ook allemaal dankbaar dat jullie meegeleefd hebben en voor jullie reacties. Ook dat heeft mij telkens gesterkt!